↑ Return to Események, ünnepek

2017

Az adott cikk linkje: http://www.mosonszentmiklos.plebania.hu/esemenyek-unnepek/2017-2/

20170816_kiemelt

Öttevényi ifikörösök nyári tábora a Kunsági borvidéken (2017.08.16-19.)

Augusztus 16-19. között töltötték éves nyári táborukat az öttevényi Ifikör fiataljai.  Idén az alföldi városok közül fedeztünk fel néhányat. Szálláshelyünk Dunapatajon volt, ahonnan első nap lovas kocsival a szomszédos Bakodpusztára kirándultunk. Az alföldi rónán láthattunk szürkemarhákat és juhokat, illetve a bátrak közel merészkedtek a mangalicákhoz is. Jártunk az ópusztaszeri Emlékparkban, ahol megismerkedtünk az íjazás tudományával. …

20170627__kiemelt

Hittantábor Kővágóörs-Pálkövén (2017.06.27.-07.01.)

Június 27 és július 1-je között töltötték éves hittantáborukat az öttevényi, kunszigeti és mosonszentmiklósi hittanosok Kővágóörs-Pálkövén, az üdülőtáborban. Idei táborunk témája a Szent László-évhez, illetve a vízhez kapcsolódott. Megismerkedtünk Szent László legendáival is. A négy csoport Balaton-környéki, híres településeket kapott ajándékba Szent László királytól. Ez alapján alakult meg a Modrovits Nemzetség a Keszthelyi-fennsíkon, a Koppi …

20170528_kiemelt

Bérmálás (2017.05.28.)

Május 28-án, Urunk mennybemenetelének ünnepén a mosonszentmiklósi templomban Németh László helynök atya 19 fiatalnak szolgáltatta ki a bérmálás szentségét.  A mosonszentmiklósi egyházközségből 6 fiatal, az öttevényiből 9, a börcsi és az abdai egyházközségből 2-2 fiatal részesült a Szentlélek ajándékaiban. Az atya szentbeszédben szólt a hittanosokhoz, és buzdította őket, hogy maradjanak meg hitükben ebben a rohanó …

20170507_kiemelt

Elsőáldozás (2017.05.07.)

Május 7-én vasárnap a 11 órakor kezdődő ünnepi szentmisén volt hittanosaink elsőáldozása. Meghatódva és izgatottan álltak az oltárnál, hogy szívükbe, lelkükbe fogadják az Oltáriszentséget. Köszönő és hálaadó imáikban megígérték, hogy jók lesznek, és igyekeznek Jézus tanítása szerint élni.

20170506_kiemelt

Plébániai Tanácsadó Testületek találkozója (2017.05.06.)

Május 6-án rendeztük meg immár hagyományos módon a három egyházközség, Kunsziget, Mosonszentmiklós és Öttevény tanácsadó testületeinek közös találkozóját. A helyszín idén az öttevényi Multifunkcionális Szolgáltatóház volt, ahol Király Péter, az öttevényi testület alelnöke fogadta az egybegyűlteket. Összejövetelünk mottója Teréz anyától származik: „Soha ne engedd, hogy valaki ne legyen boldogabb a veled való találkozás után, mint …

20170502_kiemelt

Szentségimádási nap (2017.05.02.)

Május 2-a egyházközségünk kijelölt Szentségimádási napja. A reggeli szentmise után az ünnepélyes szentség kitétellel kezdődött a hívek egyéni, majd az imacsoport közös szentségimádási órája. Délután 4 órakor a hittanosoknak, majd 5 órakor a híveknek tartott szentségimádási órát Vlaj Márk atya, a mosoni Nepomuki Szent János templom segédlelkésze. Elmélkedései segítségével mindnyájan lelkiekben gazdagodva, megújulva zártuk az …

20170414_kiemelt

Nagyhét (2017.04.13-15.)

A nagyheti szertartások képekben:

20170318_Kiemelt

Nagyböjti lelkigyakorlat (2017.03.18.)

Március 16-án, 17-én és 18-án volt egyházközségünk nagyböjti lelkigyakorlata. Benkó Attila mosonmagyaróvári segédlelkész szentbeszédeivel segített bennünket a húsvéti felkészülésre. „Tartsatok bűnbánatot és higgyetek az evangéliumban!” – kezdte szentbeszédét az Atya. Felhívta figyelmünket a bűnbánat fontosságára. Isten velünk van, magához ölel bennünket és mindig megbocsátja bűneinket. A pénteki szentmise előtt az Atya vezetésével keresztutat imádkoztunk, melyen …

20170315_DSCN6146_k

Ifikörösök túrája a Bakonyban (2017.03.15.)

Március 15-én Ifjúsági Körünk a Bakonyba látogatott. Első állomásként leparkoltuk az autókat Vinyén, majd a Cuha-völgye Tanösvényt végigjárva eljutottunk Porva-Csesznekre, és a kört bezárva ismét Vinyére értünk. Az egész napos túra során felfedeztük a Kőpince-forrást, a Betyár-barlangot, alagutakat és hidakat, a szerencsésebbek felfrissülhettek a patak hűs vizében, és felfedezhették a még be nem járt hegyek …

Győr-Újváros

Nagyböjti zarándoklat (2017.03.03.)

Március 3-án, nagyböjt első péntekjén a Győr-Újvárosi Urunk Színeváltozása templomba zarándokoltunk. A szentmise előtt Zsolt atya vezetésével keresztutat imádkoztunk. A 18 órakor kezdődő ünnepi szentmise elején Zsebedics József kanonok, Győr-Sziget és Győr-Újváros plébánosa megemlékezett Halmos László zeneszerző, karnagy és tanár halálának 20. évfordulójáról. Veres András megyéspüspökkel együtt koncelebrált Németh László kanonok, pápai prelátus, általános püspöki helynök, …

20170219_4075

Hittanos farsang (2017.02.19.)

Az idei hittanos farsang február 19-én vasárnap délután került megrendezésre és állatkertté változtatta a Kunszigeti Kultúrházat. A szép számmal megjelent gyereksereg játékos vetélkedőn vehetett részt, ahol a csapatok összemérhették tudásukat a jobbnál jobb állatos feladatokban. Miután elkészültek a Nyulak, Tigrisek, Cicák és Majmok színpompás farsangi álarcai, különböző állatos közmondásokon törhették a fejüket a versenyzők. Ezután …

Kiemelt

Ifikörösök sítábora Gerlitzenben (2017.01.28.-02.01.)

A karintiai Gerlitzen sícentrumban töltötte éves sítáborát 2017. január 28. és február 1. között az Öttevényi Ifjúsági Kör. Szállásunk az Ossiachi-tó partján helyezkedett el, ahonnan csodálatos kilátás nyílt az Alpok hegyeire. A csapat Gerlitzen pályáin tovább mélyítette sítudását, illetve az együtt töltött idő a sport örömei mellett beszélgetéssel, közös játékkal telt. Az időjárás is kedvező …